ספריית עיצוב ומידע חזותי

ראשי » Uncategorized » הצלם אלעד מלכה

הצלם אלעד מלכה

אלעד מלכה, צלם תל-אביבי, הגיע לספרייה לעיין בספרי צילום. אלעד מתמקד בצילומי פורטרטים המתעדים אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית כדוגמת קהילות הפליטים החיים בישראל, דרי הרחוב או המיעוט הערבי.

"אני מונע מתוך סקרנות גדולה ואהבת אדם, המלוות בערנות אסתטית. המצלמה היא הכלי שמאפשר לי להתקרב לאנשים, להנציח אותם, לשמר את בר החלוף ואת המשתנה ללא הרף. יכולת התיעוד הצילומית היא פלא עבורי: עצם האפשרות להקפיא את הזמן, ללכוד את הרגע ולחזור אליו – מפתיעה אותי בכל פעם מחדש ומספקת את היצר התיעודי שלי. הצורך שלי בשימור המציאות מוביל לכך שאני מקפיד על צילום אותנטי ככל הניתן: הצילומים אינם מעובדים, ולרוב מצולמים בתאורה טבעית."

EladMalkaS-

צילום זה יוצג בתערוכת "עדות מקומית", שתיפתח ב-10 בדצמבר 2015 ותינעל ב-16 בינואר 2016 במוזיאון ארץ-ישראל (תל-אביב). בתמונה נראות נשות הקהילה האריתראית מכינות את ילדיהן, ילידי הארץ, לטקס ההטבלה המסורתי. בסופי שבוע מתפנים אנשי הקהילה לחגוג במשותף אירועים מיוחדים ומתנתקים למספר שעות ממציאות חייהם הקשה.

ELAD-MALKA.COM

להשאיר תגובה

